Amsterdam, 3 mei 2017 - ASICS opent een gloednieuw winkelconcept in Amsterdam, op de vertrouwde plek pal naast het Vondelpark. Het concept vertaalt de filosofie van het merk, ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’, naar de praktijk door sport letterlijk in de winkel te brengen met een community room. Dit is een multi-inzetbare ruimte voor de meest uiteenlopende lessen van yoga en self defence workouts tot en met circuit trainingen en core stability. Amsterdam gaat met deze opening wereldsteden als Tokyo, Seoul, Brisbane, New York, en Berlijn voor, daar volgt het nieuwe concept binnenkort.

“Met ons nieuw retailconcept zijn we klaar om een nieuwe generatie atleten te ontvangen. We bieden niet alleen premium sportproducten aan, maar ook kennis en diensten. Daarbij brengen we sport letterlijk in de winkel met onze community room.” Scott Wakefield, Retail Director van ASICS Europe.

Sound mind, sound body – Een nieuwe shopping experience die sportievelingen samenbrengt

ASICS is het acroniem van ‘Anima Sana In Corpore Sano’, oftewel een gezonde geest in een gezond lichaam, en daar draait het in de gloednieuwe winkel van dit Japanse sportmerk allemaal om. Het nieuwe winkelconcept dompelt de klant onder in een wereld waarin hij zowel geest als lichaam voedt. De winkel straalt rust uit door de mix van natuurlijke materialen en de vele planten. De klant informeert zichzelf op een relaxte vernieuwende manier op een door hem gewenst moment over de producten met behulp van slimme digitale techniek. Daarbij brengt het concept sport letterlijk naar de winkel. Sportievelingen, van hardlopers tot fitnessliefhebbers, kunnen er niet alleen terecht voor de nieuwste ASICS-collecties, ze kunnen er ook direct aan de slag. In de community room organiseren freelance sportinstructeurs hun eigen lessen. De focus ligt hierbij op kwalitatieve workshops en trainingen voor kleine groepen.

Digital consumer journey – Innovatie & technologie volgens ASICS’ filosofie

Innovatie en techniek, waarden die onlosmakelijk verbonden zijn aan het DNA van ASICS, zijn in Amsterdam vertaald in een digitale winkelervaring. Deze start al op de stoep van de Stadhouderskade, waar grote schermen in de etalage de sfeer van de collecties tot leven brengen. Eenmaal in de winkel informeren digitale touch points de klant over producten. Wie toch wat moeite heeft met kiezen, roept de hulp in van de MotionID: een vernuftige voetanalyse die de beste hardloopschoen voor elk profiel uitkiest.

Praktische informatie

• ASICS Store Amsterdam – Stadhouderskade 23AB, Amsterdam (naast het Vonderlpark)
  • Openingsuren:
    • Maandag: 11u –19u
    • Dinsdag: 10u –19u
    • Woensdag: 10u – 19u
    • Donderdag: 10u – 21u
    • Vrijdag: 10u – 19u
    • Zaterdag: 10u – 19u
    • Zondag: 11u – 18u
  • Collecties: Running, training & fitness, tennis en indoor sport.
  • Voor het organiseren van een workshop of groepsles in de community room, neem contact op met de winkel via amsterdam.flagship@asics.com of 020 689 24 55
  • Wie een workshop of groepsles wil volgen in de community room kan het programma terugvinden op de Facebookpagina van de winkel

Voor extra beelden en het persdossier kan u hier terecht. Wil u graag een interview met Scott Wakefield, retail manager van ASICS europe, of heeft u andere vragen, neem dan contac top met Esther Vliege via info@keep-track.nl of +31 (0) 6 14 20 31 44.